13 באוק׳ 2009

מלחמת הכוכבים - פרק 5: האימפריה מכה שנית - The Empire Strikes Back


מלחמת הכוכבים - פרק 5: האימפריה מכה שנית -

The Empire Strikes Back


ז'אנר: פעולה, הרפתקאות, מדע בידיוני
אורך: 124 דקות
מדינה: ארה"ב
שפה: אנגלית
חברת הפצה: פוקס המאה ה - 20
שחקנים: מרק המיל, האריסון פורד, קרי פישר.
במאי: אירווין קרשנר


מלחמת הכוכבים - פרק 5: האימפריה מכה שנית הוא ההמשך לסרט "מלחמת הכוכבים - פרק 4: תקווה חדשה" בסאגת מלחמת הכוכבים. הסרט יצא לאקרנים 1980. זהו סרט הרפתקאות ומדע בדיוני המתרחש "לפני זמן רב, בגלקסיה הנמצאת הרחק הרחק מכאן..."

את הסרט הפיק ג'ורג' לוקאס לפי תסריט שהוא בעצמו כתב - בהשראת סרטי סמוראים וספרי מדע בדיוני (בין השארחולית), אך את הבימוי השאיר לארווין קרשנר. לי ברקט ולורנס קלדן עזרו ללוקאס להתאים את הסיפור שכתב לתסריט בפועל. את המוזיקה לסרטי מלחמת הכוכבים הלחין וביצע ג'ון ויליאמס. נעימת הפתיחה של הסרט ו"המצעד הקיסרי (של דארת' ויידר)" הפכו לאחת ממוזיקות הסרטים הפופולריות והמוכרות בעולם. בסרט זה הושמע לראשונה "המצעד הקיסרי" (The Imperial March) - שנהפכה למוזיקה המזוהה עם כניסתו המפחידה של דארת' ויידר.

סרט זה נחשב לאחד הסרטים המצליחים ביותר שנעשו אי פעם, ובסקרים ומשאלים רבים (הן של מומחים והן לציבור הכללי) זכה במקומות גבוהים ברשימות 100 הסרטים הטובים והחשובים ביותר שנעשו אי פעם (כולל מקום ראשון יחד עם המשכיו ברשימת סרטי המאה שערך ערוץ 4 הבריטי). פרק זה - המציג דמויות חדשות לצד רוב הדמויות מהסרט הקודם - נחשב לטוב ביותר בסדרת סרטי מלחמת הכוכבים, לאפל והבוגר מכולם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה